среда, 4 января 2017 г.

ШКІЛЬНА ПРОФОРІНТАЦІЙНА ПРОГРАМА «ПРОФІ» Комишанської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №26 Херсонської міської ради на 2016 - 2019 роки

ЗАТВЕРДЖЕНО
на засіданні педагогічної ради
Комишанської загальноосвітньої школи
І-ІІІ ступенів №26 Херсонської міської ради
протокол №10 від 18.11.2016

ШКІЛЬНА ПРОФОРІНТАЦІЙНА ПРОГРАМА «ПРОФІ»
Комишанської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №26 Херсонської міської ради
на 2016 - 2019 роки
І. Загальні положення
1.1.   Мета програми:
·        сприяння забезпеченню профорієнтаційної роботи з учнями 7-11 класів, направленого на свідомий вибір майбутньої професії;
·        сприяння посиленню мотивації серед учнів загальноосвітніх шкіл щодо отримання першої робітничої професії.
1.2.   Головні завдання в профорієнтаційній роботі:
·        допомогти учням виявити професійно значущі якості та здібності, де б вони могли максимально самореалізуватися;
·        спрямувати учнів на  самопізнання, власну активність як основу професійного самовизначення;
·        формувати вміння зіставляти свої здібності, знання, інтереси з вимогами до професії;
·        забезпечити розвиток професійно необхідних якостей особистості;
·        зосереджувати увагу на усвідомленні учнями профорієнтації як життєвої, повсякденної необхідності.
1.3. Принципи програми:
·        комплексний характер профорієнтаційних послуг;
·        узгодження інтересів особи та суспільства через ринок праці;
·        діяльністний підхід до визначення професійної придатності;
·        доступність професійної та іншої інформації стосовно можливостей вибору чи зміни професії, форм навчання і працевлаштування;
·        конфіденційний та рекомендуючий характер висновків профконсультацій та профдобору.
         Основним об’єктом  профорієнтаційної діяльності є учні школи.

2. Актуальність.
Вибір професії – важливий крок у житті кожної молодої людини. Невдало обрана професія – гарантія неуспішної кар’єри чи навіть безробіття. На сьогодні 80 % випускників шкіл ідуть у вищі навчальні заклади, а такий же відсоток вакансій – це робітничі спеціальності. В Херсонській області більше 15 тисяч молодих людей до 35 років зареєстровані як безробітні, а серед них є і економісти, і юристи, і психологи. В нинішніх складних умовах соціально – економічного розвитку країни, в умовах реформування загальноосвітньої і професійної школи постає потреба в  переосмисленні всієї системи професійної орієнтації, спрямуванні  на всебічний і гармонійний розвиток особистості , її самореалізацію і самоствердження, що потребує ефективного управління.
3. Система профорієнтаційної роботи школи
3.1. Професійна профосвіта (інформація)
Своєрідна система формування в молоді уявлень і понять, знань про умови правильного вибору професії. Важливість цього компонента полягає в тому, що він розширює можливості вибору професії. Складається професійна освіта з профорієнтації, профпропаганди, профінформації. Застосовуються такі технології (екскурсії, лекції, круглі столи, зустрічі з людьми різних професій).
3.2. Професійна діагностика
Здійснюється дослідження й оцінювання індивідуальності особистості з метою проведення професійної орієнтації і прогнозування професійної придатності людини. Діагностика передбачає глибокий всебічний аналіз здібностей людини з метою адекватного використання її можливостей.
3.3. Професійна консультація
Передбачає надання допомоги конкретній особі під час добору професії відповідно до індивідуальних особливостей особистості, на основі знань про професії, своїх інтересів, схильностей.
3.4. Профактивізація
Включає розвиток, корекцію інтересів, схильностей, здібностей, професійні проби під час тренінгових занять, ділових і рольових ігор у допрофільному і профільному навчанні, гуртках, секціях, у процесі яких вони отримують реальний досвід. Усе це дає змогу розвивати і закріплювати в учнів професійні наміри, що сприяє грунтовному професійному самовизначенню.
3.5. Професійний вибір
Спеціально організований дослідницький процес, мета якого – виявити і визначити за допомогою науково-обгрунтованих методів ступенів і можливостей психологічної та педагогічної придатності претендентів на допрофільне і профільне навчання, а далі й роботу за складними відповідальними професіями.
4.  План заходів по реалізації Профорієнтаційної програми на 2016-2019 р.
2016-2017 навчальний рік
Початковий (1-4-ті класи)
     Мета: ознайомлення учнів у процесі позакласної і позашкільної освіти з різними професіями, формування початкових трудових умінь і навичок. Уже з 1-го класу учні вивчають англійську мову. Молодші школярі мають можливість вивчати курс «Сходинки до інформатики».
     Зосереджуючи увагу на особистісно зорієнтованій моделі освіти, класоводи та вихователі ГПД на основі психологічних досліджень реалізують виховний процес так, щоб кожна дитина мала змогу отримати найбільше інформації про сучасні професії.
     Виховний напрям реалізується через організацію і роботу гуртків для учнів молодшого шкільного віку. У школі функціонують гуртки: «Шашки», «Шкіряний м’яч», «Виготовлення сувенірів», «Юні друзі природи», «Дизайн-клуб», «Музика рідного дому», хореографічний «Радість».
2017-2018 навчальний рік
Пізнавально-пошуковий (5-8-мі класи)
     Мета: формування ціннісних орієнтацій, мотивація самопізнання, установки на активність у самовизначенні, розвиток умінь робити вибір профілю освіти, здібностей до самоаналізу й самооцінки.
     Профорієнтаційна робота в середній школі здійснюється на пізнавально-пошуковому рівні.
     Уже з 5-го класу проводити години спілкування, ділові та рольові ігри, у процесі яких учні ознайомляться з різними професіями, їхніми характеристиками, зустрічі з працівниками лікарні, торгівлі, поліції, агропромислового комплексу.
     На курсах за вибором учні матимуть можливість вивчати математику, інформатику. Усе це сприяє розвитку природних задатків і є орієнтиром у подальшому виборі професії.
    Починаючи з 7-го класу, проводити первинну діагностика професійних інтересів, інтелектуального розвитку для подальшої допрофільної підготовки. На основі діагностичних даних проводити консультації з батьками, учителями для ефективного вибору напряму допорофільної підготовки.
     З 8-го класу в  школі починати допрофільну підготовку, де учні поглиблено вивчатимуть математику та інформатику, діятимуть факультативи з української мови, біології.
     У 8-9-му класах проводити корекційно-розвивальну роботу профорієнтаційного характеру, найбільш ефективними та популярними серед учнів будуть тренінгові заняття «Вибір професії», ділова гра «Біржа професій», консультація «Як правильно обрати професію».
2018-2019 навчальний рік
Базовий рівень (9-11-ті класи)
     Мета: вивчення наукових основ вибору професії, класифікацій та їхніх вимог до людини, розвиток індивідуальних професійних якостей, ознайомлення з кон’юнктурою ринку праці, орієнтація на суміжні професії.
    Досягти поставленої мети на цьому етапі допоможе курс «Основи вибору професії», який викладатиметься в 9 класі.
     Наприкінці 9-го класу учням треба пройти професійну діагностику, яка включає дослідження рівня розумового розвитку, професійні схильності, мотивацію навчання, самооцінку, ціннісні орієнтації, академічну успішність. На основі цих досягнень та предметного тестування обирається профіль навчання.
     Навчання проходитиме за інформаційно-технологічним профілем.
5. Очікувані результати
Реалізація Програми сприятиме:
- підвищенню якості та конкурентоспроможності робочої сили, зростанню зайнятості та зменшенню безробіття серед молоді;
- оптимізації процесу формування трудових ресурсів, подолання дисбалансу між попитом і пропозицією робочої сили, який склався на ринку праці;
- створенню необхідних правових, організаційних, технічних та інформаційно-методичних передумов для професійної самореалізації молоді;
- гармонійному розвитку особи, оптимізації процесу її соціально-професійного становлення, вихованню патріотичного ставлення молоді до своєї країни;
- профілактиці правопорушень серед неповнолітніх;
- задоволенню потреби підприємств, організацій та установ області у кваліфікованих кадрах;
- підвищенню соціального статусу робітника в суспільстві та відновленню престижу робітничих професій та спеціальностей;
- цілеспрямованому і систематичному проведенню роботи з професійної орієнтації учнів загальноосвітніх шкіл;
- підвищенню рівня інформаційно-роз’яснювальної роботи з батьками щодо професійного самовизначення учнів.


Комментариев нет:

Отправить комментарий