З мрією про майбутню професію.
З чого і в якому віці починається професійна орієнтація
вашої дитини? Ми почитали багато необхідної літератури,
проаналізували і дійшли висновку, що як
виявляється, конкретні наочні уявлення про світ професій дитина починає
отримувати вже з 2,5-3 років.
Досвідчені
педагоги дитячих дошкільних установ впевнені, що для того, щоб полюбити якусь
професію, дитині мало про неї знати з розповідей дорослих або книг, йому
потрібно пограти в неї. Пам'ятаєте, як ми самі грали у лікаря, у шофера, у вчителя? Цей список дуже
важливо розширювати.
Деякі елементи професійної діяльності дитині зрозуміти
важко, але в кожній професії є область, яку можна представити образами і ситуаціями
з життя. Десь з 14-16 років, якраз у нашому віці, з'являються перші очікування від професії
та від своєї в ній ролі. Головне - не забувати, що цей складний процес
зароджується дуже рано і що ним можливо керувати.
А як відомо здібності розвиваються на основі діяльності. Ось
показовий приклад з життя однієї родини:
Мама з сином стоять в магазині біля вітрини з тортами і
тістечками, милуються і вибирають, що купити до чаю. Мама вигукує: «Адже хтось же
зробив цю красу!» Син запитує: «А хто?» Так і починається їх розмова про професії
кондитера і кухаря. Вже по дорозі додому вони вирішили зробити свій кулінарний
шедевр. Купивши різне за формою печиво, цукрову пудру і варене згущене молоко,
вони приступили до захоплюючої роботі. В результаті спільних зусиль на столі
з'явився солодкий казковий будиночок.
Нам, дівчаткам дуже подобаються прикраси, особливо мамині. Якщо
запропонувати маленькій дівчинці придумати і намалювати прикраси самій.
Можливо, вона захопиться цим заняттям і коли-небудь стане ювеліром або
дизайнером. Головне тут - пробувати. А відчуття, отримані в процесі таких
дитячих ігор, допоможуть визначитися з професійним покликанням.

Існують спеціальні психологічні
ігри, що допомагають сформувати профорієнтацію. Наприклад, є гра на розвиток
відчуттів і сприйняття, яка називається «Чарівний мішечок». У якій-небудь
мішечок складаються предмети, пов'язані з різними професіями. Не заглядаючи
всередину нього, тільки на дотик, дитина повинна вгадати предмети і пов'язати
їх з якимись професіями.
Інші ігри, наприклад, «Вгадай професію по жестах», «Згадай
якомога більше слів на букву" ... ", пов'язаних з даною професією»,
«Вибери з карток тільки ті знаряддя праці, які пов'язані з цією професією», не
менш цікаві і корисні.
Комментариев нет:
Отправить комментарий